Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Att känna det jag vill??

Min pojkvän var precis här och hämtade lite saker och ska ut på fest ikväll. En fest som jag kunde ha gått på men jag ville inte och imorn ska jag jobba så det passade inte heller. Jag ska istället träffa ett par kompisar för att käka och hänga och lite fira min födelsedag. Det ska ju verkligen bli jättetrevligt. Men när min pojkvän är här och egentligen inte gör något annat än är glad och taggad och lite stressad så känns det som jag blir bortvald. Fast det är jag som väljer bort... Kan vara att jag nu när det väl är dags blev lite småsugen på att gå på festen och att jag gärna vill vara med honom. Men det är som att jag ser ner på mig själv för att jag ska göra något annat och inte göra som han. Att mitt alternativ är sämre. att jag är sämre kanske... Så här kände jag väldigt mycket med min gamla pojkvän, det jag valde och mina vänner var lite sämre. Då hjälpte han till att bidra till den uppfattningen, men jag gjorde den nog mycket själv då också.
Det handlar lite om det här poängsystemet igen. Att göra rätt. Ikväll vill ju han gå på fest och då är ju det rätt. och det jag väljer om jag väljer annorlunda blir då "fel" på nåt sätt. Eller i alla fall inte lika bra. Fy fan va sjukt. Suck! Han säger ju till och med att jag ska hälsa dem och att det låter trevligt det jag ska göra.
Känner väldigt starkt att jag vill vara med honom. Ändå ses vi ju imorn kväll... Sen är det väl lite att han ska dricka också, han ju en grej med honom och alkohol... men han tycker inte om mig mindre för att han går ut. Han väljer inte mellan dig och att dricka som pappa gjorde. Du vet att du kan lita på honom.
Andas. Jag vet att jag kommer ha kul och jättetrevligt ikväll. Jag väljer det jag väljer och det är lika rätt. Han tycker lika mycket om dig oavsett vilket du hade gjort ikväll. Och förmodligen mer för att du gör det du vill...

Hjälp mig att hantera de här känslorna och känna att det är ok att välja det jag vill och släppa att han ska iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar