Sidor

fredag 3 augusti 2012

Självcentrerad

Senaste dagarna har jag och min pojkvän varit på semester. Väldigt trevligt och mysigt på många sätt. Men vissa saker blir så oerhört tydliga. Att jag när jag inte haft någon tid för mig själv på ett par dagar blir så väldigt inkännande på honom och försöker gissa mig till vad han tycker och känner och vill att jag ska göra. Jag låser mig och blir inåtvänd och har sjukt svårt att vara närvarande. Det bara snurrar i huvudet. Det va extra tydligt när vi, vid två tillfällen, skildes ett par timmar för att vi hade olika ärenden. Direkt slappnar jag av och kan njuta mer av att vara med mig själv. Snurret i huvudet stillas och jag gör enbart det jag själv vill och behöver inte lägga tid och energi på honom, vad han gör och tänker och hur jag kan ta "poäng" genom att göra rätt saken. Det är också frustrerande för jag kan ofta inte njuta av det som händer eftersom jag har fullt upp med analysera och försöka ligga steget före hela tiden.

Märker tydligt att när jag får lite tid att vara i mig själv så fungerar också samvaron med honom mycket bättre. En morgon gjorde jag mina morgonrutiner ordentligt och tog tid att andas och få tag i mig själv direkt, och då fungerade dagen mycket bättre för mig också.

Det som är extra sjukt är att jag känner in hur han är och vilken stämning som gäller och anpassar mig efter den, och även tror att hans sinnesstämning och beteende beror på mig och vad jag gör.

Fan, sådana här dagar känns ett singelliv inte långt borta. Tänk kunna vara närvarande  och njuta av vad som händer istället för att hela tiden vara så fokuserad på någon annan och analysera allt jag och han gör. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar