Sidor

lördag 18 augusti 2012

Presentprestation

Den här veckan har både jag och min pojkvän fyllt år. Jag fick två bra presenter, den första var konsertbiljetter till en spelning som jag tror kan bli hur bra som helst. Det var svårt att få tag i och han har haft lång framförhållning och tänkt till med den presenten, det blir jag väldigt glad för. Den andra var en teservis som jag sprang på för ett tag sedan, jag tyckte den va jättefin, han var inte lika imponerad och jag tyckte inte att han verkade bry sig så jättemycket om den. Men så hade han gått och köpt den tillsammans med resten av familjen. Det tycker jag är fint för han vet att jag dricker mycket te och att jag tycker om att han fina saker och verkligen blev kär i motiven på den här serien.

Jag hade gjort en fotobok med bilder som han har tagit. Lagt ganska mycket tid på att välja ut och redigera och pyssla och han verkade väldigt nöjd med den så det var fint. Den andra hade jag gått ihop med hans rumskompisar för att köpa och är den nya versionen av det TV-spel de brukar lira i lägenheten. Det kändes kul för jag köpte nåt han ville ha och inte något som jag ville att han skulle vilja ha. Inte förändra honom.

Var lite nervös för att han köper mer (och dyrare) presenter och så är det. men han har ju också mer pengar just nu och det är inte det som räknas mest. Viktigare att köpa något den andre blir glad över. Det har gått bra att acceptera att han gav mer.

Vi har generellt en rätt bra period nu känns det som. Han inte kvar i stan nu men kommer snart igen och sen kommer vi vara nära varandra hela hösten. Det känns fint :)
Så får jag träna på att ta konflikter och prioritera egentid emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar