Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Att straffa

Ringde min sponsor igår för att prata av mig och få lite lugn i kroppen. Sa att jag tog lite anstånd från min pojkvän ofta när jag är låg. Hon sa att jag behöver tänka efter på om jag straffar honom. Men jag har svårt att skilja på det för ofta när jag är lite låg reagerar jag över saker han säger och gör (eller inte säger och gör) och då tror jag att det är där det börjar. Och så kan det ju vara ibland också. Men ofta tror jag att anledningen till att jag reagerar på saker och tvivlar på honom och vårt förhållande så är det för att jag redan innan har gått över i osäkerhet och oro. Svårt.
Men jag behöver nog vara observant och säga till honom när jag känner mig ur fas och inte reagera impulsivt utan tänka efter först vad som egentligen är problemet. Överlag är det som vanligt i mitt tillfrisknande att träna på att våga kommunicera och ta ansvar för det som är mitt och inte lägga det på någon annan men samtidigt sätta gränser kring min integritet.

Hjälp mig att stanna upp och tänka efter och be om hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar