Sidor

måndag 1 oktober 2012

Inte tycka synd om mig själv

Kom nyss hem från möte med gruppen på Eleonora. Har haft en ganska stressig dag och när jag satt där kände jag att jag först blev lugn, men sen kom något upp i mig också. Jag känner inte riktigt vad det är men att det är nåt jag behöver få ut. Hade tänkt att jag skulle åkt och tränat men det regnar massor och jag har inte riktigt kraft. Eller så gör jag mig själv en otjänst som inte åker och tränar för då gör jag inte ansträngningen att göra det jag mår bra av. Det där med att jag är värd det. jag är värd ansträngningen att göra det jag mår bra av. Inte tänka att det är jobbigt.

Så. Nu bokade jag in mig på yoga om en stund istället. Det är må bra rakt in i själen. Känns bra!
Tror det var offer känslorna som kom upp förut. Trött och orklös och vill inte göra något för att det ska bli bättre. Orkar inte. Men jo! Det gör jag visst! Blir glad i hjärtat av yoga och av att tänka på att jag inte bara jäste ihop i soffan och lät kvällen gå utan att det hjälpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar