Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Bra dag!

Idag känner jag mig glad, stolt, inspirerad, harmonisk och sprallig. Vi håller på med ett stort projekt i skolan som vi hade lite avstämning på idag. Jag trodde vi låg väldigt mycket efter och har pratat mycket med mig själ för att inte bli stressad för vi gör så gott vi kan och har lagt den tiden vi ska så det borde va ok. Men det visade sig att det inte var alls så farligt och att andra grupper hade ännu mindre koll än vi på vad de ska göra. Väldigt skönt!
Nu eftermiddagen har jag varit och tränat ett roligt pass på gymmet som jag blir glad av och imorn är det freda och på lördag ska jag åka på musikal med mamma. :)
Märker att jag utvecklas också. Det är mycket med min pojkvän som händer och jag vågar mer och mer vara mig själv. Förr har jag ibland tänkt hur jag vill att det ska vara och sedan varit bitter eller irriterad eller ledsen för att det inte är så. Nu tar jag mer egna initiativ och är så som jag vill att det ska vara. Kanske låter luddigt, men förut har jag känt in honom mycket mer och hållit inne hur jag egentligen känner för att vara. Nu är jag mer aktiv och beter mig så som jag vill att det ska vara istället för att vänta på att han ska vara så. Kommer att tänka på ACA:s beskrivning av de gemensamma karaktärsdragen hos vuxna barn "Vi reagerade istället för att agera, och lät andra styra oss". Tillväxt! Utveckling! Tillfrisknande! Och det är inget jag tänker på så mycket att jag ska göra utan jag mest observerar att jag gör det och det är häftigt!
Sen är det såklart inte så alltid och hela tiden men det går åt det hållet mer och mer. Stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar