Sidor

lördag 14 januari 2012

Flygplatsfilosofering

Igår reste jag hem från min pojkvän och eftersom flygbolagen flyger som de gör hade jag 8 h att fördriva på Stansted, London. Och som jag fördrev dom, jag läste typ 100 sidor i min bok, fyndade på bodyshop och fikade Starbucks. Men framför allt tog jag mig tid att gå igenom svaren på frågorna i steg 2 igen, och det ordentligt, vilket var väldigt givande. Dessutom läste jag igenom alla Bra, Tack, Hjälp jag skrivit sen jag började i november, och det gav mycket i form av påminnelser om vad jag gjort den här hösten och hur jag tänkt. Till sist gjorde jag även en typ av summering av 2011, det blev en mindmap med händelser, personer upplevelser och känslor som utgör det jag tycker är det viktigaste för mig under året. Jag måste säga att det va upplyftande läsning, jag har gjort så mycket det här året som jag inte trodde jag någonsin skulle göra. jag har gått mot mina rädslor, prioriterat om, börjat förstå på riktigt vad som hände och händer och kanske viktigast av allt; jag har börjat sätta ett helt annat värde på mig själv än vad jag gjort tidigare och det värmer mitt hjärta.

2011 kommer jag minnas som året då jag började ta ansvar och stå upp för mig själv och året då jag vågade ta de första försiktiga vacklande stegen mot att må bättre. Och för det kommer jag vara mig själv evigt tacksam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar