Sidor

tisdag 3 januari 2012

Nytt år

Det nya året har börjat bra. I ett par dagar har jag hängt hos den där fina vännen jag snackat om tidigare. Vi har bara tagit det lugnt, pratat sovit och ätit typ. Och varit på ACA-möte, i Stockholm. Jag har varit mycket i rörelse sedan mitt senaste inlägg och har inte varit hemma när det är möten här så jag tänkte att jag kan ju faktiskt gå på möte i en annan stad. Så det gjorde jag, och min kompis följde med, hon har inte missbruk i sin uppväxt men vi har så många liknande karaktärsdrag att jag tror att det finns något som inte riktigt är som det det ska i hennes familj också. Jag fick öva mig på att släppa in henne på min speciella hemliga grej, riskera att hon tycker att det är konstigt eller nåt och att hon skulle tycka att hon inte har där att göra. Ungefär halva mötet hade jag svårt att slappna av eftersom jag tänkte på hur hon uppfattade allt som sas. Jag fick prata ganska mycket med mig själv för att kunna ta till mig det som sades och fokusera på mig själv istället. men det gick till slut. Jag är stolt över att jag gick dit, trots att det blev lite knöligt och stressigt och trots att jag va hos min kompis och att det va en ny grupp. Jag tar ansvar, jag vet vad jag behöver och gör det och det är fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar