Sidor

måndag 16 januari 2012

Trött, uppstressad och förvirrad

Jag sov väldigt dåligt inatt, hade svårt att somna och va stressad hela natten, sjukt jobbigt och frustrerande. Efter en hel dag i skolan är det inte bättre, så här första dagarna är det mycket info och planering som ska in i huvudet och det stressar upp mig. På nåt sätt är jag också mer stressad nu än jag va i höstas, första dagen i skolan (!), inte bra, och jag blir så trött.
Tankarna snurrar mycket också kring min pojkvän och att jag ska prata med honom igen, förtydliga hur viktiga de bitarna är för mig och varför. Pratade med en kompis om det och att jag är rädd för att göra det, för om det inte händer nåt med det här så måste jag ju göra något väldigt jobbigt, jag måste gå ifrån honom. Jag och min kompis pratade ganska länge och tog det nog lite för långt för vad som behövs just nu. Pratade om att det här ju är mer av ett personlighetsdrag som det inte är så lätt att ändra, om det ens går eller om det ens är det jag vill. Det kanske är så att han är nöjd och glad som det är, att han inte behöver nåt mer, inte vill ha nåt mer. Och då har vi problem på riktigt, för jag vill ha mer, det här är 90%, inte 100. Jag menar inte att han ska va perfekt och göra som jag vill hela tiden, men jag vill ha mer djup och känna honom på riktigt. Det är vad jag vill, undra vad han vill...
Ska dock passa mig för att dra så stora växlar nu, en sak i taget, inte springa i förväg och ta ut massa i förskott. När han kommer hem nästa gång om två veckor blir det att ta ett snack.
nu ska jag sova försöka sova, har lite att ta igen... Försöka, försöka slappna av och lämna över, jag kommer inte lösa det här ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar