Sidor

söndag 15 januari 2012

Stå på mig

Jag har haft möte med min sponsor idag och vi pratade bland annat om mitt och min pojkväns förhållande och att jag saknar djup och att han släpper in mig och det där jag så väl vet om men inte har tagit i på ett tag. Jag ska ge mig själv kred för att jag vågade säga de grejerna till henne eftersom jag vet att jag har svårt att erkänna när det är saker som inte är perfekta i mina förhållanden. Så, fan också, jag ska prata med honom igen. Förklara att jag behöver ett djup, att vi båda öppnar oss, att jag måste få känna mig behövd precis som jag tror han gör när jag visar mina känslor och låter honom trösta mig t.ex. Som min sponsor sa "jag vill ju ha det, jag behöver det", så då måste jag fortsätta stå upp för mig själv, uttrycka mina behov och sen lämna över. lita på att det löser sig, på nåt sätt.

Efter mötet med min sponsor va det möte också och där va det en som delade om att han hittat ett kort på sig själv när han va liten, innan allt det onda hände, och att han använde det för att ta ansvar för den lilla och våga stå på sig för att skydda. Jag hittade ju också ett kort på mig när jag va liten och så där underbart oskyldig och henne ska jag tänka på, henne ska jag ta hand om och för henne ska jag våga.
Till exempel ska jag då våga ta upp saker med min pojkvän igen, våga förklara, stå kvar och stå på mig för jag är viktig. Vad jag tycker och behöver är viktigt och är värt att lyssna på. Mina känslor är riktiga och jag är värd det här. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar