Sidor

lördag 14 januari 2012

Hemma igen

I dag har jag kommit tillbaka hem igen till min stad och min lägenhet efter besök i olika städer under mitt jullov. Och det är skönt att va hemma, jag har faktiskt längtat lite, efter att få tid med mig själv och ha det helt lugnt ett par dagar. Nu när jag är här i lugnet så känner jag lite sorg och rädslor och vrede som kommer upp, antar att jag omedvetet hållit det på avstånd när jag varit med folk och i synnerhet min pojkvän senaste tiden.
Jag har en liten oro i mig som jag inte riktigt vet vad den innebär och på nåt sätt trodde jag nog att jag skulle va mer utvilad efter en månads ledigt.. Men ja, vad göra.. Jag har ju känt mig lite stressad och haft svårt att slappna av, jag känner det nu också. Svårt att släppa alla planer och krav, jag går ständigt igång på tankar om projekt jag ska dra igång gällande olika saker, träning, mat, terapi, shopping, plugg, söka jobb osv. Det blir nog att sova i soffan idag, som jag brukar när jag är lite orolig, känner mig liksom tryggare där, när jag kan kura upp mig mot ryggstödet. undra om det är nåt jag har med mig från barndomen, för jag vet att det bästa jag visste va att somna i soffan med huvudet i mammas knä och pill i håret. Det kanske är den tryggheten jag återskapar när jag tagit soffan som tillflyktsort otaliga gånger när den stora öppna sängen känns skrämmande. Inte omöjligt att det är så.

Idag har jag också varit på mitt första ACA-möte här hemma på en månad och det va väldigt fint att komma hem igen :) Det va ett ganska litet möte med bara fem personer och det blev väldigt fint och starkt, jag behövde verkligen det. På söndag ska jag passa på att gå på möte igen och dessförinnan även redovisa steg 2 för min sponsor.
Fram tills dess ska jag ta hand om mig själv och fixa en del här hemma, handla, tvätta och sånt spännande. Imorn ska jag också träffa de två vännerna som står mig närmst just nu, vi har alla tre olika problematik men de yttrar sig på likande sätt och vi ger varandra oerhört mkt värme, styrka och trygghet. Det ska bli fint.
Nu blir det sängen, fast soffan.. och ingen jäkla klocka tänker jag ställa heller.. Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar