Sidor

söndag 22 januari 2012

Jobba tillbaka till mig

Har haft en tung första vecka i skolan, en rejäl förkylning, dålig sömn och stress i skolan blev lite för mycket. Så idag stannar jag t o m hemma istället för att gå på möte, inte likt mig det. Men idag tror jag det va rätt faktiskt, jag gick in i väggen efter möte i skolan och behövde förbereda lite inför imorn. Dessutom lovade jag mig att jag skulle lägga tid på mig själv om jag bestämde mig för att inte gå på mötet så det är det jag gör nu. Skriver lite. Har haft lite svårt att sätta mig de senaste dagarna. Svårt att få ro, lugna ner mig och inte bara springa omkring i allt som jag ska göra. Jag vet liksom vad jag borde göra för att det ska kännas bättre, men jag är som ett litet bångstyrigt barn som lägger armarna i kors och säger "Jag vill inte". Märkligt.
Så jag ringde min sponsor igår när jag inte riktigt hittade rätt. Och det är ju bra det iaf, om jag inte lyckas reda ut det själv så tar jag hjälp, bra där.
Hon sa det som egentligen är självklart men som är så svårt att se när man är mitt i, att det inte är så konstigt att det blir så. Jag är ny på det här. Måste fortsätta träna på att prioritera. Plus att jag är sjuk, inte konstigt att jag är trött och har svårt att få energi till att vända tankarna.
Ska läsa lite i nån av mina fina böcker nu och försöka somna tidigt.

Saknar min pojkvän också. Vi har ju haft väldigt mycket fin tid tillsammans under jullovet och nu börjar det kännas, 10 dagar sen vi sågs och 10 dagar tills vi ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar