Sidor

söndag 18 november 2012

Deg i huvudet

Efter känslostormen och alla tankar igår har jag varit väldigt seg i huvudet idag trots att jag sovit länge. Tror framför allt att det är tankarna på mitt yrkesval och om jag verkligen är på rätt plats som gör att det snurrar. när jag filosoferade inatt kändes det som en lättnad på nåt sätt men idag när verkligheten var mer nära var det inte lika lugnt i båten. Mina funderingar kring vad som är viktigt i livet och vad jag egentligen vill gör att det är väldigt svårt att motivera sig. På nåt sätt finns en liten röst därinne som viskar att det finns nåt större. Nåt viktigare. Men det är läskigt att tänka så för då måste jag agera, förr eller senare. Men jag behöver inte vara impulsiv och måla upp massa scenarier nu, jag kan bara notera det och sedan vara öppen för sådan möjligheter och lyssna in vad som kommer inifrån.

Tack för att jag har fått ett annat lugn i mig och inte får panik på samma sätt när det kommer upp saker som förvirrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar