Sidor

lördag 24 november 2012

Jävla pappa

Idag har pappa ringt. Kl 11.00. Lördag. Jättefull och så där ledsen och destruktiv som han är. Jag hörde det inte utan han pratade in en meddelande. Jävla idiot! Det var längesen han ringde mig full. Och efter mötet vi hade för ett par veckor sedan när vi pratade om det så berättade jag hur ont det gör att höra honom full. Han lovade också att jag kunde ringa utan att behöva vara orolig för att han skulle vara full.  Han sa att han måste sluta för att han inte har råd att dricka längre, för han får ju så dålig pension, bal bla bla. Han var väldigt tydlig med att hyra och andra kostnader går före spriten. Det här var ett väldigt tydligt bevis på hur sjuk han är. Och om det är som han säger och han inte har råd med båda är det ju förbannat sorgligt om han fortsätter på den här vägen.
Känner mig ändå ganska lugn just nu, men det kanske är för att jag är på ett ställe där jag stänger av en del. Jag och min pojkvän är och hälsar på en kompis till honom och det är ganska soft men inte riktigt läge. Eller jag har svårt att känna in det när jag är på sådana har platser.
Ska ta in det imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar