Sidor

måndag 14 november 2011

ja, visst fan gör det ont när knoppar brister

"Den psykiska födelsen påminner om den fysiska: det är lika smärtsam och kräver människans totala medverkan och närvaro. Ingen baby föds av att den grubblar över födelsens fysiologi eller genom att undra vilken min som är lämpligast när man ser sin mamma för första gången. Födelsen kräver att man kastar sig helhjärtat in i en process som saknar alla garantier när det gäller resultatet."

Så skriver Tommy Hellsten i boken Flodhästen i vardagsrummet som jag just nu läser. Fruktansvärt jobbigt bra är den... Har inte ens läst hälften av de ynka 150 sidorna och är helt tagen...

Jag valde att citera ovanstående stycke för jag behöver komma ihåg att jag måste ta risker för att må bättre, inte bara göra det som jag är så duktig på; analysera, se mönstren och förstå precis hur det ska göras, men inte våga. Kontroll.. Suck...

Men ja, ont gör det ju så något gör jag väl rätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar