Sidor

måndag 14 november 2011

Mamma kompenserar

Jag skrev ju igår om att jag inte hade fått några blommor av min mamma på föreställningen i lördags. Igår hade jag däremot fått ett mejl där hon skrev hur imponerad hon var av att jag va så duktig och sen avslutade hon mejlet med att infoga bilder på massa rosor. Det hjälpte lite gran, men räckte inte för att gottgöra. Hon har för många gånger gjort mig besviken för att hon inte har gjort det som mammor ska göra. Och det gör ont... Sen vet jag att hon älskar mig och finns där men det är nåt som fattas bara.

Jag svarade henne och tog upp att jag varit på möte och att det kommer upp en massa saker nu som jag glömt bort. Sen skrev jag att jag gärna vill att vi pratar om det så jag kan få hjälp att bearbeta det och gå vidare. Jag satte mig själv framför henne då jag inte tog hänsyn till att det är jobbigt för henne att diskutera det gamla. Bra där!
Nu får vi se vad hon svarar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar