Sidor

söndag 13 november 2011

Till R

Jag vet att det är svårt för dig att hantera det jag går igenom. Jag vet att det inte är lätt att veta vad man ska säga eller hur man ska va. Jag förstår att det är jobbigt eftersom jag ena stunden är upp och glad och allt är bra och nästa kan bli ledsen och nedstämd. Men det är så jag är just nu. Och om du vill vara med mig behöver jag känna att det är ok för mig att vara så.
När jag är låg och du inte märker det, alternativt inte låtsas om det, blir jag ledsen. Om du inte märker det så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Om du låtsas som om du inte märker det så ger du mig signalen att det är jobbigt och inte ok att jag är ledsen.
Jag blir glad när du visar att du bryr dig och frågar hur/vad det är eller bara kramar om mig. Då känner jag att du accepterar mig även om jag är trasig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar