Sidor

fredag 24 februari 2012

Fint fredagsmöte

Kom nyss hem från ACA-möte och är helt varm i kroppen. De är alltid så ruskigt fina de där mötena och ibland är det lite extra speciellt, idag va en sån dag. Vi va bara 4 st så man fick väldigt mycket tid varje person och det blir ofta fint för då hinner alla säga det de vill och kanske även får tid för saker att komma upp medan man delar. Idag hade vi andra steget som tema och många delade om vad de har för högre kraft, hur  de tänker kring det och använder den i vardagen. Väldigt nyttigt för mig. Jag va också modig och berättade (fast jag tycker det är lite fjantigt) att när jag ser djur ute nånstans ser jag det som att nån däruppe ger mig en liten påminnelse. Så att jag ser ekorren när jag tar en promenad eller en hare på väg till skolan betyder väldigt mycket för mig och kan ge mig lugn och värme.
Jag tror att anledningen till att jag tycker så mycket om djur va att jag tydde mig mycket till de husdjur vi hade när jag va liten. De fanns alltid där, lyssnade och förstod mig. Så på nåt sätt ser jag dem som mina vänner tror jag. Jag ger dem mänskliga känslor och tankar. Lite knäppt kanske men jag blir ju glad och lugn av det så det tänker jag inte sluta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar